Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on paź 28, 2019 in Wnętrze |

Aranżacja sklepu w trosce o potrzeby nowoczesnego klienta

Aranżacja sklepu w trosce o potrzeby nowoczesnego klienta

W obecnych czasach sklepy stacjonarne stają się czymś więcej, niż jedynie miejscem, w którym robimy zakupy. Komfort obsługi klienta i profesjonalne doradztwo stają na równi z szerokim asortymentem. Jak więc zaaranżować wnętrze sklepu tak, aby spełniał on oczekiwania potencjalnych klientów?

Do sklepu? Nie tylko po zakupy

W wielu przypadkach klient odwiedzający nasz sklep liczy nie tylko na udane zakupy, ale również kompleksowe doradztwo. Szukając informacji o określonych produktach lub usługach, często kierujemy swoje kroki do doradców handlowych. Niezależnie od tego, czy w naszym asortymencie proponujemy modną odzież włoskich projektantów, aromatyczną kawę czy sprzęt elektroniczny – jeśli chcemy zapewnić komfortową przestrzeń do rozmowy z klientem, wydzielmy w przestrzeni sklepu odpowiednie ku temu miejsce. Może to być np. aranżacja w postaci podestu, na którym staną wygodne fotele lub miękka kanapa umieszczona w bocznej części lokalu. Kilka chwil poświęconych zainteresowanemu klientowi pozwoli nam poznać jego potrzeby, a osobie odwiedzającej nasz butik lub salon zapewni poczucie profesjonalnej obsługi.

Sklep na miarę XXI wieku

Chcąc nadążyć za nowoczesnymi trendami możemy wyposażyć przestrzeń naszego sklepu w rozwiązania mobilne. Ciekawa aranżacja to tablety, na których będziemy proponować klientom oferowany asortyment. Takie rozwiązanie sprawdzi się m.in. w przypadku marek modowych, obuwniczych lub sportowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w celu prezentacji oferty pójść o krok dalej i umożliwić klientom korzystanie z aplikacji, która pozwoli im sprawdzić, jak wybrane produkty będą prezentować się na ciele. Ulokowane na stojakach urządzenia mobilne w połączeniu z dużymi monitorami, na których wyświetlane będą komunikaty marketingowe to innowacyjna aranżacja, która z pewnością zwróci uwagę potencjalnych klientów!

Drobne gesty w służbie komfortu

Aranżacja sklepu to duże wyzwanie. Gdy zadbamy już o solidne podstawy, zastanówmy się, co jeszcze możemy zrobić, aby wizyta w naszym lokalu była dla klientów po prostu przyjemna. Jeśli specyfika prowadzonego miejsca wymusza na odwiedzających go osobach oczekiwanie w kolejce, umilmy im ten czas, np. wyposażając nasz sklep w automat do kawy lub stolik z najnowszą prasą. Jeśli oferujemy wyroby cukiernicze lub pieczywo – dobrym pomysłem może okazać się umieszczenie na terenie sklepu kilku stolików, przy których będą mogli zatrzymać się kupujący i skonsumować zakupione produkty. Te drobne aspekty mają wielkie znaczenie w ocenie miejsca, jakim jest nasz sklep. Sami wszak również cenimy ulubione lokale za to, że wizyta w nich jest dla nas najzwyczajniej w świecie… przyjemna.